Майстер-клас на тему: «Особливості організації інноваційної моделі навчання «1 учень – 1 комп`ютер»

26 березня 2018 року Мацієвська С.О., заступник директора з виховної роботи провела для колег майстер-клас на тему: «Особливості організації інноваційної моделі навчання «1 учень – 1 комп`ютер». 

«Модель навчання «1 учень – 1 комп'ютер» - це система навчання, в якій основним інструментом навчання учня є комп'ютер, а в якості методів навчання використовуються технології та сервіси мережевої взаємодії, інформаційного пошуку та створення цифрових об'єктів. Оптимальним варіантом реалізації моделі є той, при якому в розпорядженні кожного учня і кожного вчителя є власний портативний комп'ютер (нетбук), з’єднаний з комп'ютерами інших учнів бездротовою локальною мережею, що має доступ до шкільного чи класного серверу і має вихід в Інтернет.

Мета проведення майстер-класу– проаналізувати сутність і особливості організації інноваційної моделі навчання «1 учень – 1 комп'ютер» в умовах спеціалізованої школи №40.

 Під час майстер-класу вчителі прослухали доповіді з наступних питань::

ВІД ПРЕДМЕТОЦЕНТРИЗМУ ДО ДИТИНОЦЕНТРИЗМУ! - ГОЛОВНИМ СТАЄ УЧЕНЬ, ЯКИЙ НАВЧАЄТЬСЯ, А НЕ ПРЕДМЕТ, ЯКОМУ НАВЧАЮТЬ. (Презентація Полторацького О.Е.,  директора школи)
У своїй доповіді Олександр Едуарович ще раз наголосив, що кожна дитина – неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Тож головна місія нової української школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками. І саме забезпечення навчальної програми в середовищі «1 учень – 1 комп'ютер» створює особистісно орієнтовані умови навчання і сприятливі умови для набуття нових знань та навичок.

ПЕРЕДУМОВИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ МОДЕЛІ НАВЧАННЯ «1 УЧЕНЬ – 1 КОМП`ЮТЕР». (Виступ Мацієвської С.О., заступника директора з виховної роботи)
Свій вситув Світлана Олександрівна присвятила ґрунтовному дослідженню того, які можливості інноваційна модель «1 учень – 1 комп`ютер» відкриває  для залучення найсучасніших досягнень науки й сучасних технологій з перших днів навчання дитини в школі, для створення особистісно-орієнтованого навчального середовища, привабливого й відкритого для батьків.

ІНФОРМАЦІЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОЇ ШКОЛИ . (Виступ Ященко А.А,, вчителя німецікої мови)
Виступаючи перед колегами, Анастасія Анатоліївна особливо наголосила, що крім оволодіння технічними інноваціями, вчителям необхідно посилити навчання в галузі інноваційних методик та технологій: ознайомити з концепцією навчання «1–1»; з сучасними інноваційними педагогічними технологіями ефективного використання ІКТ в освітньому процесі школи; освоїти основні технічні особливості використання нової техніки; отримати уявлення про програмне забезпечення, доступне для роботи зі шкільним нетбуком, про можливості мережевих сервісів Інтернет для власної педагогічної діяльності; спроектувати навчальні завдання та ситуації на уроці. 

ПЕРЕВАГИ ON-LINE СПІВПРАЦІ МІЖ УЧАСНИКАМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ. (Виступ Співакової Н.В., вчителя німецької мови)
Наталія Володимірівна доповіла колегам про переваги on-line співпраці як форми навчального процесу, а саме про те, що співпраця в реальному часі збільшує мотивацію і залучення учня в процес навчання, де він не лише пасивний слухач інформації, що звучить з вуст вчителя, а є активним учасником навчального процесу, створюючи власний індивідуальний контент. 

ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКІВ З ВИКОРИСТАННЯМ НЕТБУКІВ (Виступ Куценко Л.Г., вчителя хімії)
Лариса Григорівна звернула увагу колег на те, що при переході до використання моделі навчання «1 учень – 1 комп`ютер». Не лише вчителям (та й то не всім) складно опановувати навички користувача ПК. Учням (тим, хто не має дома комп’ютерів) потрібно кілька місяців, щоб вони відчували себе впевненими користувачами. Це не означає, що все, що має нетбук вони вже засвоїли і вміють 100% користуватись програмами та операційною системою – це означає, що вони, відшукають, якщо необхідно ту або іншу кнопку для виконання дії, знають, де відшукати послідовність дій для нового навику в довіднику (електронному або паперовому) чи в кого запитати, щоб розповіли/навчили новому.  

ПРОЕКТ RED (Виступ Каштан О.Л., вчителя початкових класів)
Олена Леонідівна ознайомила колег із результатами дослідження американських вчених, які за результатами обстеження більш, ніж 1000 шкіл зробили наступні висновки про те, що використання моделі навчання «1 учень - 1 комп'ютер» в школі: 

  • позитивно впливає на учнів, покращує адаптацію, розвиває їхні особистісні якості;
    формує у дітей всі необхідні життєві компетенції: навчальні, інформаційні, комунікативні тощо;
  • підвищує професійний та творчий рівень вчителів, які працюють в експерименті;
  • формує комп’ютерну грамотність вчителів, учнів та їх батьків; забезпечує широкий доступ учасників навчально-виховного процесу до світових інформаційних ресурсів;
  • підвищує ефективність навчального процесу та якість викладання предметів;
  • зростає рівень засвоєння учнями навчального матеріалу.

 

 


Друк   E-mail