У підготовці до уроку виділяють такі етапи :
Діагностичний – передбачає вивченя особливостей та інтересів учнів, їхнього рівня підготовки до уроку, аналіз навчального матеріалу;
Прогнозування – включає вибір найбільш оптимальної стратегії навчання учнів та оцінку різних варіантів проведення уроків у контексті обраної стратегії;
Планування – має на меті створення плану й програми управління навчальною діяльністю учнів.
Модель сучасного уроку.
Особливостями сучасного уроку є :
- комунікативна спрямованість;
- діяльнісний і текстоцентричний підходи.
У зв’язку з цим змінюється змістовна лінія уроку, по-іншому викладається навчальний матеріал, модель уроку видозмінюється. Учитель виконує одну із своїх функцій – проектування педагогічної системи, вносить корективи як у формальну частину поурочного плану, так і в аналітичну (діагностичну), змістовну лінію.
Формальна частина поурочного плану може бути такою :
Дата (номер уроку в календарно-тематичному плані та номер уроку в темі).
Тема, яка точно відповідає навчальній програмі.
Тема для озвучення чи записування на дошці.
Мета :
- навчальна (ознайомити …);
- розвивальна (розвити …);
- виховна (виховувати).
Завдання (відпрацювання навичок, виконання мисленнєвих операцій : пізнавання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінка).
Тип уроку (наприклад, комбінований).
Вид (жанр) (наприклад, лабораторна робота, практикум, тренінг).
Методи навчання викладання (або їхнє поєднання на різних етапах уроку).
Обладнання (дидактичний і роздатковий матеріал, відеофільм, комп’ютерний диск, аудіокасета, підручник, документ тощо).
Урок – це дзеркало загальної та педагогічної культури вчителя, в якому відображається найсуттєвіше – не просто вчитель – професіонал, а вчитель – людина.