10 січня 2019 року в спеціалізованій школі №40 відбулась педагогічна рада на тему «Авторитет учителя, його вплив на формування і розвиток особистісних якостей учнів».
Ринг педагогічний ... чи ж це можливо? - Так! Методичний ринг, як форма проведення засідання педагогів досить несподівана, але, як виявилось - ефективна та продуктивна.
На методичному ринзі вчителі школи не просто поділилися досвідом щодо впливу авторитету вчителя на формування особистісних якостей учня, Педагоги "захищали" перед колегами власні наробки та методики і навіть "відпрацьовували влучність ударів" своїх прийомів на колегах.
Так, заступник директора школи Томчак Вікторія Василівна провела методичну вправу "Стилі та моделі педагогічного спілкування з дітьми", а заступник директора школи з виховної роботи Мацієвська Світлана Олександрівна запропонувала педагогам відпрацьовувати технології застосування описаних методів спілкування при виконанні творчого завдання: скласти перелік особистих якостей вчителя.
Цей раунд методичного рингу підкреслив важливість авторитету та роль особистісних якостей вчителя в педагогічній діяльності.
Наступний раунд педагогічного рингу - аналітичні доповіді ораторів та обговорювання запропонованих тем всіма присутніми, які проходили жваво, викликаючи непідробну цікавість аудиторії.
Так, вчитель англійської мови Милая Віта Олександрівна поділилася досвідом щодо стилів спілкування з дітьми. Колегам було запропоновано не тільки опис стилів (авторитарний, ліберальний, демократичний), а й власні дослідження педагога, сітуативний аналіз залежності поєднування стилів у залежності від розвитку відносин та становища у колективі.
Барташевич Лілія Леонідівна, вчитель початкових класів, особливо підкреслила що власні багаторічні спостереження дозволяють зробити впевнений висновок про те, що абсолютним авторитетом для учнів початкових класів є перша вчителька. Навіть найдосвідченіші з присутніх педагогів визнали, що деякі життєві судження в них ґрунтуються саме на тих знаннях, які їм дала перша вчителька, яку абсолютно всі згадують у дорослому житті, хоча на жаль - не у всіх спогади приємні.
Житар Олександ Валильович, вчитель фізики. поділився з колегами своїми спостереженнями щодо того, як може зашкодити вчителю здобуття хибного авторитету.
Вчитель української мови та літератури Кицюк Олена Володимирівна. провела дослідження серед учнів 8-х класів щодо впливу авторитета вчителя на формування якостей учнів. Є така залежність: чим більш піднесені ідеали самого вчителя, чим масштабніша особистість педагога та яскравіший зміст його життя, чим вимогливіше вчитель до себе - тим вищий його авторитет, як вчителя.
Проблеми, що обговорювались під час методичного рингу, близькі всім вчителям, які ставляться до своєї діяльності небайдуже.
Адже, коли учитель по-справжньому авторитетний, навіть його сувора оцінка не принижує студента, а викликає в нього бажання усунути власні хиби, виправити помилки.
І останній раунд - підсумовуючий виступ директора школи Полторацького Олександра Едуардовича, присвячений "Ефективності переконання" як в управлінському процесі (педколектив) так і в педагогічній діяльності (вчитель в класі).
Таким чином, походячи як із власного педагогічного досвіду, так і у результаті опрацівання профільної наукової літератури, Олексанрд Едуардович зробив висновок, що саме переконання, як педагогічний метод забезпечує ефективність усіх інших методів та лежить в основі особистісної спрямованості учня (підлеглого) і, відповідно, визначає його діяльність та поведінку.
Авторитетний вчитель викликає в багатьох учнів бажання брати з нього приклад. Вони запозичують його думки, ставлення до праці, навіть деякі манери поведінки (неусвідомлене наслідування), тобто учня мають особистісний смисл (тобто перевірені ним у житті) та формують його світогляд.
Підготовали цей плідний неспортивний "матч" - методичний ринг заступник директора з науково-методичної та інноваційної роботи Томчак В.В. та заступник директора з виховної роботи Мацієвська С.О.