Друк

10 січня 2019 року в спеціалізованій школі №40 відбулась педагогічна рада  на тему «Авторитет учителя, його вплив на формування і розвиток особистісних якостей учнів». 

           Ринг педагогічний ... чи ж це можливо? - Так! Методичний ринг, як форма проведення засідання педагогів досить несподівана, але, як виявилось - ефективна та продуктивна. 

          На методичному ринзі вчителі школи не просто поділилися досвідом щодо впливу авторитету вчителя на формування особистісних якостей учня, Педагоги "захищали" перед колегами власні наробки та методики і навіть "відпрацьовували влучність ударів" своїх прийомів на колегах.

        Так, заступник директора школи Томчак Вікторія Василівна провела методичну вправу "Стилі та моделі педагогічного спілкування з дітьми", а заступник директора школи з виховної роботи  Мацієвська Світлана Олександрівна запропонувала педагогам відпрацьовувати технології застосування описаних методів спілкування при виконанні творчого завдання: скласти перелік особистих якостей вчителя.

Цей раунд методичного рингу підкреслив важливість авторитету та роль особистісних якостей вчителя в педагогічній діяльності.

Наступний раунд педагогічного рингу - аналітичні доповіді ораторів та обговорювання запропонованих тем всіма присутніми, які проходили жваво, викликаючи непідробну цікавість аудиторії. 

Так, вчитель англійської мови Милая Віта Олександрівна поділилася досвідом щодо стилів спілкування з дітьми. Колегам було запропоновано не тільки опис стилів (авторитарний, ліберальний, демократичний), а й власні дослідження педагога, сітуативний аналіз залежності поєднування стилів у залежності від розвитку відносин та становища у колективі.

 Барташевич Лілія Леонідівна, вчитель початкових класів, особливо підкреслила що власні багаторічні спостереження дозволяють зробити впевнений висновок про те, що абсолютним авторитетом для учнів початкових класів є перша вчителька. Навіть найдосвідченіші з присутніх педагогів визнали, що деякі життєві судження в них ґрунтуються саме на тих знаннях, які їм дала перша вчителька, яку абсолютно всі згадують у дорослому житті, хоча на жаль - не у всіх спогади приємні. 

Житар Олександ Валильович, вчитель фізики. поділився з колегами своїми спостереженнями щодо того, як може зашкодити вчителю здобуття хибного авторитету. 

Вчитель української мови та літератури Кицюк Олена Володимирівна. провела дослідження серед учнів 8-х класів щодо впливу авторитета вчителя на формування якостей учнів. Є така залежність: чим більш піднесені ідеали самого вчителя, чим масштабніша особистість педагога та яскравіший  зміст його життя, чим вимогливіше вчитель до себе  - тим вищий його авторитет, як вчителя. 

Проблеми, що обговорювались під час методичного рингу, близькі всім вчителям, які ставляться до своєї діяльності небайдуже.

Адже, коли учитель по-справжньому авторитетний, навіть  його сувора оцінка не принижує студента, а викликає в нього бажання усунути власні хиби, виправити помилки. 

І останній раунд - підсумовуючий виступ директора школи Полторацького Олександра Едуардовича, присвячений "Ефективності переконання" як в управлінському процесі (педколектив) так і в педагогічній діяльності (вчитель в класі).  

Таким чином, походячи як із власного педагогічного досвіду, так і у результаті опрацівання профільної наукової літератури, Олексанрд Едуардович зробив висновок, що саме  переконання, як педагогічний метод забезпечує ефективність усіх інших методів та лежить в основі особистісної  спрямованості учня (підлеглого) і, відповідно, визначає його діяльність та поведінку. 

Авторитетний вчитель викликає в багатьох учнів бажання брати з нього приклад. Вони запозичують його думки, ставлення до праці, навіть деякі манери поведінки (неусвідомлене наслідування), тобто учня мають особистісний смисл (тобто перевірені ним у житті) та формують його світогляд.

  Підготовали цей плідний неспортивний "матч" - методичний ринг заступник директора з науково-методичної та інноваційної роботи Томчак В.В. та заступник директора з виховної роботи Мацієвська С.О. 

pedrada3_01.jpg pedrada3_02.jpg pedrada3_03.jpg

pedrada3_04.jpg pedrada3_05.jpg pedrada3_06.jpg

pedrada3_08.jpg pedrada3_09.jpg pedrada3_10.jpg

pedrada3_11.jpg pedrada3_12.jpg pedrada3_13.jpg

pedrada3_14.jpg pedrada3_15.jpg pedrada3_16.jpg

pedrada3_17.jpg pedrada3_18.jpg pedrada3_19.jpg

pedrada3_20.jpg pedrada3_22.jpg
 

 

Перегляди: 973